Kontoregistrering og MFA problemer

Viktig info til Solibri-Administratorer
Det har vært en del spørsmål og problemer angående registrering og multifaktorautentisering (MFA), og vi har lagt merke til at trinnene for å opprette nye brukere for Solibri-kontoen din ikke har vært helt tydelig for alle administratorer.

For å hjelpe deg har vi oppsummert de viktigste punktene, samt en liste over trinn du kan dele med de nye brukerne. Vi håper dette bidrar til å skape en mer strømlinjeformet innrullings prosess.

Ting du bør sjekke før du legger til en ny bruker:

  • E-postadressen til brukeren må være gyldig.
  • Sørg for at noreply@solibri.com-adressen er hvitelistet.
  • Husk å instruere alle nye brukere om ikke å opprette en personlig konto på egen hånd.
    Når du skal å legge til nye brukere:
  •  Legg til brukerne til kontoen din i Solibri Solution Center. Du kan enten legge dem til enkeltvis eller som en bulk ved hjelp av et regneark. Mer info her.
  • Hvis en bruker allerede eksisterer, må du invitere vedkommende til å bli med i kontoen din gjennom SSC. Mer info her.

    Viktig i registreringsprosessen:
  • Når en bruker er lagt til på kontoen, vil de motta en registrerings-e-post fra noreply@solibri.com.
    E-posten inneholder en lenke som brukeren trenger for å klikke og angi sitt første passord. Dette er et obligatorisk trinn for at deres personlige konto skal fungere. Den sikrer registreringen på en trygg måte. Linken i e-posten er unik for hver bruker.
  • Om brukeren ikke angir et passord, blir de bedt om å angi en MFA-kode når de prøver å logge på. Dette betyr at de må gå og finne registrerings-e-posten og fullføre registreringen ved å angi et passord. Uten dette vil de ikke ha en Solibrikonto eller ha tilgang til Solibri-programvaren.
    Å endre passordet fra SSC-påloggingssiden løser ikke problemet. Mer info her.
  • Etter at registreringen er fullført, sørg for at brukerne er i riktig lisensbasseng (User pool), at det er lisenser i den lisensbassenget, og at du har tildelt riktig produkt og versjon til brukerne. Merk at du kan opprette et eget lisensbasseng for Solibri Anywhere-brukere. Mer info her.
  • Husk å gi brukerne instruksjoner om hvordan Solibri-lisenser fungerer og brukes i din bedrift.


    Her er litt informasjon som du kan gi til enkeltbrukerne i din bedrift:
    Det er viktig for brukerne å følge disse instruksjonene, slik at eventuelle problemer kan unngås.

    1. Kontoadministratoren vil legge deg til Solibri kontoen. Du trenger ikke opprette en personlig konto selv
    2. Du vil motta en e-post fra noreply@solibri.com.
      Sjekk søppelposten din om den ikke kommer innen kort tid.
    • Klikk på koblingen i e-posten og angi ditt ønskede passord. Dette er et obligatorisk trinn for å fullføre kontoregistreringen på en sikker måte.
    • Hvis du allerede har en personlig konto i SSC, kan du bli invitert til å bli med i firmakontoen av administrator. Da vil du motta en e-postinvitasjon der du kan akseptere invitasjonen.

    1. Du kan deretter logge inn på Solibri Solution Center og laste ned produktet du ønsker å bruke. Klikk på rullegardinmenyen, Versjon og velg den nyeste versjonen.

    2. Hvis du ikke har angitt passord, blir du bedt om å angi en MFA-kode når du prøver å logge på. Dette betyr at du må gå og finne e-posten og fullføre registreringen. Å endre passordet fra SSC-påloggingssiden løser ikke problemet. Mer info her.

      Hvis du har problemer, vennligst kontakt Solibri-kontoadministratoren.
      Husk også å sjekke ut Solibri-hjelpesenteret.


Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig

Artikler i denne seksjonen