Hardware lisens
- Sørg for at USB-nøkkelen er koblet til maskinen.
- Prøv en annen USB-port.
- Oppdater driverne? Last ned siste versjon her: Protection key
Software lisens
For å finne lisensen går du på License Manager Tool:
Åpne License Manager på maskinen, trykk Continue og logg deg inn med din Graphisoft ID bruker.
Dukker ikke lisensen opp i License Manager Tool kan det skyldes:
- Lisensen er ikke tilgjengelig da den er lastet ned på en annen maskin (Lisensen må være lastet ned på brukermaskinen.
- Lisensen er ikke tilegnet deg (du ikke er knyttet til firmaets lisenser - Les mer her)
Dukker lisensen opp i License Manager Tool, men du kommer fremdeles ikke inn i Archicad, åpner du CodeMeter. Der kan du teste to ting:
- Sjekk om lisens må repareres (Åpne CodeMeter>Dukker lisensen opp og det står repair license>Trykk på repair og prøv Archicad på nytt.)
- Server Access: Se bilde under > Trykker på WebAdmin > Configuration > Server > Server Access > Network Server > her skal innstillingen stå på Enable.
Nettlisens
Det første du må kontrollere er at maskinen leter etter lisens på riktig sted, dette gjør du i Codemeter: Control Center > WebAdmin > Configuration > her skal IP-adressen til maskinen/nettverket skrives inn. Hvis den ikke ligger der, vet ikke maskinen hvor den skal lete etter lisensen.
Om dette ikke fungerte, kan du prøve å gjøre følgende på maskinen der lisensen ligger:
Det første du kan sjekke er om lisensen dukker opp i License Manager Tool. Hvis den ikke gjør det må du gjøre det som står under Hardware eller Software lisens.
Hvis lisensen dukker opp i License Manager Tool, åpne CodeMeter: Control Center > WebAdmin > Configuration > Server > Server Access > Network Server > her skal innstillingen stå på Enable.